Thursday 25 October 2007

ကၽြန္မေတြ႔ၾကဳံရသမ်ွ

နိုင္ငံျခားေရာက္ ကၽြန္မရဲ့ဘ၀အစ

ကၽြန္မတစ္ေယာက္ နိုင္ငံျခားေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပထမဆံုးၾကံဳေတြ့ရတဲ့ အခက္အခဲကေတာ့ ဘာသာစကားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာေနတုန္းက ဘာသာစကားကို တတ္ေအာင္သင္ဖို့ မိဘေတြကေျပာရင္ ကၽြန္မအေလးမထားမိခဲ့ဘူး။အခုေတာ့ ကၽြန္မေနာင္တရေနပါျပီ။ကိုယ္စားခ်င္တာေလး၀ယ္စားဖို့ေတာင္ မေျပာတတ္တဲ့ကိုယ့္ကိုကိုယ္ စိတ္တိုမိတယ္။ဒီလိုနဲ့ အလုပ္ထဲေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ ဒီအခက္အခဲကိုပဲ ရင္ဆိုင္ရျပန္တယ္။အလုပ္အေၾကာင္းေျပာျပရင္ ကိုယ္ကလံုးေစ့ပတ္ေစ့ နားမလည္ေတာ့ မ်က္နွာေလးငယ္ျပီး ၾကည့္ေနယံုကလြဲျပီး ဘာမွျပန္မေျပာနိုင္ခဲ့ဘူး။ကိုယ္လုပ္လိုက္တာမွားေနရင္ ေျပာျပတာကိုနားမွမလည္တာ အခုေတာ့မွားျပီေပါ့ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ေန့တိုင္းအေျပာခံခဲ့ရတယ္။အခြင့္အေရးရွိတုန္းက အေလးမထားခဲ့တဲ့ကၽြန္မ အခုေတာ့ငိုေနရျပီေပါ့။ ကိုယ္လုပ္တဲ့အက်ိဴး ကိုယ္ျပန္ခံစားေနရတာေလ။မိဘေတြကို ျပန္မေျပာျပရဲဘူး ။ ကိုယ္ပိုင္အစြမ္းအစမရွိေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြကို မလုပ္ရဲဘုူး။အျပင္သြားလို့ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ကိုစကားလာေျပာမွာကိ္ုေတြးေၾကာက္ျပီး အျပင္ကိုတစ္ေယာက္ထဲမသြားရဲခဲ့ဘူး။ဒီလိုနဲ့ သူမ်ားေတြလည္ပတ္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္ကေတာ့အိမ္တြင္းပုန္း ဘ၀ေပါ့။တရုတ္စကားေျပာနိုင္တဲ့အေဖာ္မပါရင္ အျပင္ကိုမသြားရဲတဲ့ကၽြန္မဘ၀ပါ။
တရုတ္စာကိုဖတ္တတ္ဖို့ မဆိုထားနဲ့ စကားေျပာတာေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္မေျပာနိုင္တဲ့ ကၽြန္မဘ၀။အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေနာင္တေတြ တေပြ့တပိုက္နဲ့ေပါ့။ကိုယ္သြားမယ့္နိုင္ငံရဲ့ ဘာသာစကားကို ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာခဲ့လို့ ရလိုက္တဲ့အက်ိဳးေတြေပါ့။နိုင္ငံျခားကို သြားမယ္လို့စိတ္ကူးရွိတဲ့လူတိုင္း ႅဘာသာစကားကိုေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာျပီးမွသြားမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မခံစားရသလို စိတ္ဒုကၡေတြခံစားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။

No comments:

ေနာက္လဲလာလည္ေနာ္

Glitter Graphics